5 tips om snel af te vallen

Dieet Pro

Een paar kilootjes kwijt raken is iets wat zo goed als iedereen ongetwijfeld wel graag zou willen. Het zal je dan ook niet te verbazen dat om de zoveel tijd een nieuwe dieethype de hele natie in een mum van tijd verovert. Maar hoe doe je dat nu: snel en verantwoord gewicht verliezen? Want vergis je niet: snel gewicht verliezen is mooi maar als je dit niet op een verantwoorde wijze doet zal je merken dat het even snel weer terug is. Met nog wat extra erbij. Vandaar: 5 tips om snel en verantwoord gewicht te verliezen.

1. Vergeet niet te eten

Veel mensen starten met een dieet en bedenken zich dat de beste manier om af te vallen stoppen met eten is. Fout. Je lichaam heeft gedurende de dag heel wat energie nodig en het draait niet zozeer om hoe veel je eet maar om wat je eet. Bovendien leidt maaltijden overslaan al snel richting dat compenseren via andere, nog veel ongezondere zaken. De grote tip bij het eten is snelle koolhydraten vermijden en waar mogelijk over te schakelen op langzame koolhydraten die je kan vinden in meergranen producten en peulvruchten.

2. Wat je drinkt telt door

Wat je drinkt is een enorm onderschatte factor in het afvallen. Een paar glazen frisdrank of sinaasappelsap uit pak staat al snel gelijk aan meer calorieën dan een volledige maaltijd. Vervang al die drankjes dan ook door water, groene thee, koffie of groene smoothies. En vermijd alcohol!

3. Bewegen!

Door gewoon al te dagelijks even de tijd te nemen om te wandelen kan je al heel wat calorieën verbranden. Voor een sneller effect helpt het natuurlijk als je meer beweegt. Ideaal hiervoor zijn cardio-oefeningen zoals lopen, skeeleren of iets anders wat je hartslag verhoogt, zonder dat die in het rood gaat. Wekelijks een keertje of 3 een uurtje sporten kan je al binnen de kortste keren een veel betere lijn bezorgen!

4. Krachttraining

Er is geen betere manier om je figuur en gewicht te verbeteren dan met krachttraining. Dat klinkt natuurlijk allemaal heel zwaar en vervelend maar dat hoeft het niet te zijn. Zeker als je er net mee begint moet je je bij de term krachttraining echt geen Spartaanse zaken voorstellen. Krachttraining verbrand niet enkel calorieën maar zorgt ook voor meer spierweefsel waardoor je zelfs in rust meer zult verbranden en afvallen.

5. Sta er niet alleen voor

Als je met enkele vrienden en familieleden samen de uitdaging aangaat zul je het veel langer volhouden. Door elkaar te motiveren is het hele proces al heel wat gemakkelijker dan als je er alleen door moet. En zeg nu zelf: jij wilt toch niet de eerste opgever zijn?