Dieet

Dieet Pro

Diëten zijn er over het algemeen op gebaseerd dat er meer energie verbruikt wordt dan er binnenkomt. Dit betekent dat er minder gegeten mag worden bij het dieet. Dit kan op verschillende manieren. De meeste diëten doen dit niet alleen door het eten te verminderen maar ook door voor ander eten te kiezen. Dit kan bijvoorbeeld meer eiwitten zijn in plaats van koolhydraten. Het is ook mogelijk dat er een periode gevast wordt bij het dieet. Er zijn tientallen verschillende diëten die allen net weer wat anders dan de andere diëten zijn. Zo kun je uit een hele waslijst van diëten kiezen voor het dieet dat het beste bij je past.

Hoe herken je een slecht dieet?
Niet elk dieet is goed voor je. Er zijn diëten die enorm populair zijn maar eigenlijk helemaal niet zo gezond als ze beweren. Er zijn bepaalde punten waar je op moet letten bij het beoordelen van een dieet. Een slecht dieet is meestal te herkennen aan één of meerdere van de volgende punten:

  • Dieet hoeft maar kort gevolgd te worden
  • Snelle resultaten in een korte tijd
  • Snel vetverlies zonder moeite
  • Het klinkt te mooi om waar te zijn
  • Minder dan 1000 calorieën per dag
  • Bepaalde soorten gezonde voedingsmiddelen mogen niet gegeten worden
  • Het dieet refereert naar onderzoeken die twijfelachtig zijn
  • Lichaamsbeweging is niet nodig