Voor het slapen gaan niets meer eten

ketorevolutie

Heb je vaak honger voordat je naar bed gaat? Dan heb je aan het begin van de avond te weinig gegeten. Eten voor het slapen gaan is niet verstandig. Als je gaat slapen verbruikt je lichaam niet veel calorieën. Je bent immers niet actief waardoor het lichaam minder te doen heeft. De calorieën zijn tijdens de slaap niet nodig. Waarom zou je dan voor het slapen gaan eten? De overtollige calorieën worden dan opgeslagen als vet. Vooral als je aan het afvallen bent is dit niet wat je wilt.

Wanneer dan wel eten?
Als je om 23.00 uur naar bed gaat probeer dan om na 20.00 uur niets meer te eten. Je lichaam heeft dan nog drie uur om de calorieën te gebruiken. Als je toch later honger krijgt drink dan een groot glas water en eet wat met weinig calorieën. Je krijgt dan wel het gevoel dat je gegeten hebt maar het levert verder weinig energie. Deze energie heeft het lichaam dan ook niet nodig omdat je vlak daarna gaat slapen. Het glas water zorgt ervoor dat je sneller vol zit en een verzadigd gevoel krijgt.

Eiwitten in de avond
Sporters die aan het afvallen zijn hebben voordeel bij eiwitrijk voedsel in de avond. De eiwitten in de avond zorgen ervoor dat het lichaam ook in de nacht voldoende eiwitten heeft voor het onderhoud van de spiermassa. De spiermassa heeft een stabiele aanvoer van eiwitten nodig. Dit geldt ook voor tijdens het slapen. Het lichaam is juist in de nacht aan het herstellen van de trainingen overdag.