Welke oefeningen om af te vallen?

ketorevolutie

Er zijn veel oefeningen beschikbaar om een keuze uit te maken. Er zijn verschillende oefeningen die allen een andere uitwerking en doel hebben. Als je wilt afvallen met lichaamsbeweging dan is het belangrijk dat je iets kiest wat je leuk vindt. Als je de oefening niet leuk vindt dan doe je het met tegenzin. Dit maakt het erg moeilijk om het vol te houden. Zodra je een oefening leuk vindt vliegt de tijd voorbij en is het makkelijker vol te houden.

Hoe maak ik een keuze?
Je keuze voor een oefening hangt grotendeels af van hoe vergevorderd je bent. Als je een beginner bent dan is het verstandig om met lichte oefeningen te beginnen. Het is niet nodig om direct voor uren aaneen in de sportschool te sporten. Voor een beginner is het belangrijk om te beginnen met lichte oefeningen en het stapsgewijs uit te breiden. Als je te zware oefeningen doet dan zijn de kans op blessures groot. De conditie kan de zware oefeningen ook nog niet aan. Lichte oefeningen om mee te beginnen zijn bijvoorbeeld met de hond wandelen of een stukje fietsen op een rustig tempo.

Hoe vaak moet ik de oefening doen?
Probeer de oefening minimaal drie keer per week te doen om resultaat te boeken. Dit betekent dat je drie keer per week een uur moet vrijhouden voor lichaamsbeweging. Je kunt een uur eerder uit bed gaan voor enkele keren per week of na het avondeten de lichaamsbeweging doen. Op welk moment je de beweging doet ligt aan jou. Dit is voor iedereen anders. De één doet het liever in de ochtend zodat men het achter de rug heeft terwijl de ander het juist lekker vindt om het ’s avonds te doen.